Реалізація проєкту

        Проєкт "Через математику до життєвих вершин" спрямований на створення сучасних умов, необхідних для підвищення інтересу учнів середньої та старшої школи Антонівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №18 до вивчення математики, як однієї з ключових дисциплін, які людина має засвоїти за час навчання в школі та використовувати отриманні знання протягом всього життя. В рамках реалізації проєкту передбачається проведення уроків-практикумів по використанню знань з математики в практичних обставинах із застосуванням групових форм роботи, сучасних інтерактивних засобів навчання і наочності, з залученням батьків та представників професій. Буде створена нова відповідна математична обстановка в кабінеті, яка певним чином обумовить розвиток в учнів належної оперативної пам’яті та абстрактного мислення, а також правильного формування логічних ланцюгів стосовно певного матеріалу. Проведений цикл уроків активізує пізнавальну діяльність школярів та допоможе бути конкурентоспроможними і реалізуватися в майбутньому житті.


Спостереження за школярами різного віку виявляють загальну закономірність: у більшості учнів молодших класів серед улюблених навчальних предметів є математика, а чим старшими стають школярі, тим менше серед них залишається її прихильників. Шкільний матеріал з математики поступово стає складним, до того ж школярам часто незрозуміло, де можна використати у повсякденному житті набуті знання. Дослідження якості освіти PISA, яке провели у 79 країнах світу, показало, що 36% українських 15-річних школярів не можуть зробити базові розрахунки, вони мають проблеми із завданнями, де потрібно використовувати прості стратегії розв'язування, процентні співвідношення, оперувати дробами й десятковими числами. За результатами попереднього навчального року в нашій школі учнів 8-11 класів, які оволоділи знаннями з математики на високому та достатньому рівні в школі лише 41%, з початковим рівнем знань – 5% учнів.

Дані статистики PISA показують, що учні з негативним ставленням до математики рідше мріють отримати в майбутньому професію в науці. Тільки 13% учнів із нижчим соціально-економічним статусом і 28% з вищим повідомили, що вони хотіли б працювати в галузях науки, технологій, інженерії або математики. Для більшості учнів країн, що брали участь у дослідженні PISA, математика не є улюбленим предметом. Лише 38% учнів повідомили, що вони вивчають математику, тому що їм це подобається. У середньому по країнах ОЕСР 43% учнів уважають, що вони недобре розуміються на математиці. У середньому 59% учнів часто занепокоєні тим, що уроки математики будуть для них складними. Дівчата частіше, ніж хлопці, повідомляють про тривожність щодо математики. 65% дівчат (порівняно з 54% хлопців) непокоїть те, що їм буде важко на уроках математики. Учні, які частіше розв’язують задачі про життєві ситуації, як правило, високо оцінюють свої математичні здібності. За результатами дослідження якості освіти PISA перед українськими школами кардинально важливим постало питання підвищення якості математичної освіти учнів в напрямку формування умінь та навичок застосування отриманих знань в практичних обставинах.

Зменшення зацікавленості молоді у вивченні математичної освітньої галузі є причиною дефіциту фахівців машинобудування, металургії, ІТ-сфери, будівництва, транспорту, наукоємного та високотехнологічного виробництва як в Україні, так і у всьому світі. Неякісна математична освіта впливає на виконання окремих завдань, пов’язаних з розрахунками, як наслідок - зменшення продуктивності праці, стримання технічного прогресу.

З 2021 року математика буде обов’язковим предметом ЗНО. Успішне складання цього іспиту є запорукою вступу випускника на омріяну спеціальність. В протилежному випадку підлітка чекає вибір професії не за інтересами, а в результаті - нереалізованість в професійному житті.

Наразі під час навчального процесу недостатня кількість часу відводиться на розв’язування прикладних та практичних задач, кабінет математики нашої школи має несучасний естетичний вигляд, меблі в незадовільному стані, відсутня або застаріла наочність, недостатні умови для забезпечення якісної математичної освіти учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар